Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

torsdag 10 november 2011

Inköp och loppisfynd

Köp och köp och köp, det var väl så Emils pappa sa åt Emil...spelar väl ingen roll om man inte blir ruinerad. Jag har nog råkat ut för någon sorts samlarmani: dalahästar. . . i alla dess former. Nu fick jag tag på en julduk med hästar på - Traderaköp och till ett bra pris.

På väg hem från jobbet i tisdags slank jag in på Vackra hem och kom ut med en lite påse. Inte för att jag behöver fler pepparkaksformar men dessa var så söta. Stjärnfall, hus, katt ett annorlunda hjärta och några fler. Även det röd-vita snöret fick följa med hem. Jag har en ytte-pytte liten boll med sådant snöre från min mormor, säkert från 1960-talet. På senare år har jag varit väldigt sparsam men nu behöver jag inte det. Bra att det finns nytillverkat.

Det gröna tyget med fyrklöver hittade jag på Röda korset. Fina tyger från 60-70-talet köper jag också i hopp om att kunna sy lite roliga väskor. Undra när jag ska få tid över till det? Ett stort stycke, säkert mer än 2 meter för ynka 25 kr. Fyndet är givet!
 

Lite mer köp blev det i lördags på torget, tomten är dock ett Röda korset fynd för 5 kr.

Och sist får ni se en bild på min novemberkaktus som börjar blomma. Fler bilder utlovas när de spruckit ut mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar