Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

söndag 6 november 2011

Fäääärdig...

Äntligen är jag färdig med mariuskudden / "luse"-kudden. Mönstret har jag mixat med olika mönster till tröjor och jag har räknat maskor för att få allt att stämma och det gjorde det nästan. Det ingen vet (förutom jag) mår ingen dåligt av. :D

Förra veckan köpte jag ett julmagasin där det fanns en kudde på bild som jag tänker att göra. (Se bild nedan) Naturvit vadmalskudde med "dalaband" på två sidor och bollar i varje hörn. Det finns ingen som tillverkar sådana, så nu är jag på jakt efter narutvitt vadmalstyg. Är det någon som vet vad det kan köpas? Ohlsons tyger i Karlstad hade svart och några andra färger.

I tidningen fanns det också på bild en julkudde från Indiska så en sådan fick följa med hem i torsdags när vi var till Karlstad. Kuddsamlare tror jag inte att jag blir, men man vet aldrig.





Kudden i mitten är den jag vill göra.
Kudde från Indiska.

2 kommentarer:

  1. Jag ska till skolan en sväng imöra och prata med Marianne så kan kika in hos dig :)

    SvaraRadera
  2. http://lisajadeholt.blogg.se/2011/november/doing-town.html

    Denna borde du kolla in :)

    SvaraRadera