Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

lördag 26 november 2011

Årets julvärd - Kalle Moraeus

Under veckan släpptes nyheten om vem som skulle vara julvärd i år. "Orsagrabben" och musikern Kalle Moraeus är det som fått hedersuppdraget. Själv säger Kalle att det är det "enda giget jag skulle kunna tänka mig att ta en julafton". Jag tror att han kommer att fixa det galant.

Dalanytt, från deras hemsida, skriver så här om Kalles reaktion:
– De första sekunderna trodde jag att jag skulle spela på någon lunch eller något sådant, men inne i huvudet så skrek det "ja, nej, vänta, stopp" samtidigt. För naturligtvis ville min kropp skrika ja, men min själ ropade nej, och så kom det ett "vänta, jag måste prata med någon". Men det var en väldigt märklig upplevelse, säger Kalle Moraeus till SVT.
– Att tacka ja till jobbet som julvärd var en hedersfråga som jag inte kunde säga nej till. Och det är faktiskt det enda giget jag skulle kunna tänka mig att ta en julafton. Och nu händer det, fortsätter han.

Bild lånad från Dalanytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar