Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

lördag 10 december 2011

Tomtar, tomtar tomtar...

små små tomtar, sjunger Elsa hela tiden. Här tränas det inför Lucia på skolan och hon ska även läsa en dikt. Undra hur det går? Just nu spelar hon den absoluta favoritsången på CD, nämligen Hosianna Davids son.

Nu var det något annat jag tänkte visa, mina nya tomtar. Igår råkade det följa med tre stycken från Röda Korset i Arvika. De är sååå fina. Alla är har redan fått sina kompisar och står utställda i huset.

Lite tufsig men söt med kälken.

Tomten till vänster är nyinköpt.

Den stora tomten med skinnförkläde är också "ny".
Jag har även sorg idag, en av mina fina pelargoner har fått någon röta så det var bara att hiva hela plantan. Det var en Noel Cactus, en vit kaktusblommande, som jag hoppas kunna få tag i till våren.

R.I.P fina pelargon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar