Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

fredag 9 december 2011

Fredag 9 dec - Anna

Anna-dagen = lutfisken i blöt. Grattis till Elsa Anna Emelia, och alla andra "Annor"

Här händer inte mycket, eller så är det precis det det gör. Full rulle på jobbet, dåligt väglag så det tar sååå lång tid upp till Torsby. Sådant tar tid och även energi. Jag behöver de få stackars minuterna till att varva ner. Snart är det jullov och snart är det sportlov och vips blir det påsk o midsommar. Familjen funderar på att åka söderut när skolan slutar i juni så det kanske är det jag ska se fram emot.

Idag pratade jag med fru L och deras familj hade bokat resa till Sälen. Det lät heller inte dumt. Kan gärna tänka mig det också, iaf när solen börjar värma och snön börjar smälta. Sälen, eller snarare Rörbäcksnäs har en speciell plats i mitt hjärta. Många skollov har jag tillbringat på "Näset" hos farmor, tyvärr finns hon inte här bland oss längre men minnena lever kvar.

Nåväl... innan midsommar är det trots allt jul och nyår så jag hoppas att det nya året kommer att bli bra. Just nu funderar jag på ett spännande erbjudande, ja spännande är det rätta ordet.

Gamla burkar som pryder köket , från mormors skattgömma.
Ännu en "mormor-burk".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar