Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

fredag 23 december 2011

Dan före dopparedagen

Här i huset är det lugnt, bara lite småfix och det känns så skönt. Nu står gröten och kokar på spisen som ska bli saffranspannkaka. Det är sååå gott med lite salmbärssylt och en klick grädde. Julskinkan står inne i ugnen och är strax färdig. Det luktar så gott i huset.

I år har jag varit tidigt ute med julklappar för jag orkar inte med hysterin i alla affärer. Elsa ska få ett Nintendo 3DS och det klickade jag hem via cdon.com. Det är mycket bekvämt att välja framför datorn och bara hämta paketet. Jag har gjort ett annat galet inköp också men det dröjer nog innan jag avslöjar VAD. ;)

Idag ser det ut som min egenodlade amaryllis ska börja blomma. Hoppas! Bjuder också på bilder på några tomtar och mina gamla julkort som pryder hallen. Vilka fina julkort man gjorde förr, de har många år på nacken.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar