Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

måndag 26 december 2011

Tacksamhetens dag

Det är idag 7 år sedan den stora tsunamikatastrofen i Asien och jag är så tacksam att mina tre stora barn överlevde. De var där med sin pappa på "drömsemstern" när vågen slog till. För min egen del var det hemskt att följa nyhetssändingarna här hemma och se de otroliga bilderna och dödssiffrorna som ständigt höjdes. Oavsett hur många gånger man ser inslag om tsunamin så känns det fortfarande helt overkligt. Man kan helt enkelt inte förstå den fruktansvärda kraft som vågen kom med och den fruktansvärda förödelsen den lämnade efter sig.

Idag är jag så tacksam och glad över att barnen överlevde detta helvete på jorden. Min dotter Caroline skriver om det i sin blogg idag. Även fast det inte syns utåt finns det där inne i själen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar