Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

onsdag 28 december 2011

God fortsättning...

På annandagen är det alltid antikmässa i Karlstad. Förr var det på CCC och massor med folk, de sista åren har det varit i rackethallarna på Wåxnäs och mycket mindre folk. Det är en tradition jag har att besöka mässan med min väninna A-C. I år blev det inte som vanligt eftersom A-C solar och badar i Brasilien. Hittade lite mer julpynt, fina, små kulljusstakar. Sedan tidigare har jag dem även i en stor storlek.


Amaryllisen slog ut igår. Känner mig rätt stolt att jag lyckades driva fram den.

Bästa julklappen var den här smidesstaken. Har kikat på en väldigt länge och sist på julmarknaden på Mårbacka. Då blev jag snål, men Caroline fixade den i ett paket. Tack snälla!

I år har vi en gran med nyare kulor och det har nog aldrig hänt. I fjol rev katten ner hela grannlåten och säkert 10 st gamla fina kulor gick i kras. I år har jag lagt några av dem i en skål så jag kan njuta lite av dem. Åskar Tuss, katten, har tassat lite på de nedersta kulorna så nästa år blir det en gran med alla gamla kulor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar