Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

lördag 28 januari 2012

Shopping i Karlstad

Det ser ut som det blir allt längre mellan bloggskrivandet, men nu sitter jag vid den vanliga datorn.

Nåväl, idag har jag varit till Karlstad och gjort lite inköp, både planerade och impulsköp. Först landade vi på IKEA eftersom Elsa alltid vill äta där.  Gick rakt på ett miniväxthus som jag inte kunde lämna ...utan det fick följa med hem. SOCKER var namnet och det är så sött som socker. (bild från IKEA)



Nästa stopp blev Plantagen där det fanns massor som jag kunde tänka mig. Nu har jag inte obegränsat med plats på mina fönsterhyllor men två pelargoner och en orkideé fick det bli och tre buntar tulpaner. Jag tycker att tulpaner är vårblommor och det frossar jag gärna i. Pelargonerna var bara skott och namnen (det saknades bild) kände jag inte igen, hoppades bara att de inte skulle vara röda. När  jag kom hem och googlade så var de naturligtvis röda. Jag vet inte varör jag ogillar rött men de passar helt enkelt inte in.

Sista stoppet blev ICA Maxi där jag faktiskt köpte en mixer, så nu ska det göras smoothie. :D (bild från ICA Maxi)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar