Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

tisdag 3 januari 2012

Prövning...

Idag har jag haft en prövningens dag. Elsa är inne i en period där ALLT ska testat och jag blir så trött. Idag  har hon varit billig. :D Vädret har inte varit det bästa och min tanke var att vi skulle göra lite skidspår på ängen men det fick bli annat. Annat, ja granen åkte ut,  den barrade så j...la mycket så jag orkade inte med eländet. När granen åkte ut tänkte jag sortera mina jullådor. Förr hade jag sju stycken lådor och nu tänkte jag banta ner dem till iaf fem. Jag är inte klar än, så jag vet inte om jag lyckas.

Jag har minst 125 tomtar i mina gömmor så det tar plats. Tur att vi har lillstugan, den gamla drängstugan på gården som får fungera som förråd. Perfekt! Där finns också mina övervintrande pelargoner... buhhu... några har sagt sitt för året. Det får bli några R.I.P. Funderar på om jag verkligen ska ha så många. Ja, det är livet på Laåsen som det ser ut idag 3 januari 2012.

Tack för att du kikar in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar