Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

torsdag 5 januari 2012

Fotoskola

Min äldsta dotter Caroline kom hem med ett bättre objektiv än det som satt på kameran när jag köpte den. Idag  höll hon fotoskola med mig. ISO, bländare, slutare, plus och minus, 200 och 400, inte högre än 800 dvs en hel massa att hålla i huvudet. Oh my god! Jag har redan glömt hälften och får nog träna mer för att hitta finesserna med kameran.

Jag bjuder på några bilder som Carro tog för att visa mig skillnaden, de med ängeln, saltkaret och smyckeasken.




Eget taget kort av min fina amaryllis.

Elsa/Änglamonstret som inte kan slita sig ifrån min ipad.

Carro passade på att fota Elsa ute i klänning och -4 grader ute. Burr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar