Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

söndag 22 januari 2012

Present

Nu tror jag att bloggen har råkat ut för en ordentlig bloggtorka. Fokus har legat på andra saker än att blogg, sånt är livet.

Under veckan skulle jag hoppa in till min dotter, hon bor på vägen till jobbet. "Glömde" av det under tre dagar, men på fredagen lyckades minnet vara i form. Tack till mitt huvud! ;) Caroline hade nämligen köpt en present, och det var inte vilken present som helst. En ny tekopp i vitt med spetsmönster på, så fiiin. Till den skulle det naturligtvis vara en tekula och det var en robotliknande sak. Verkar vara praktisk! Å sist men inte minst; en kopp och en kula utan te gör inte min dag, så till detta fick jag ett te i en underbar blå påse, vid namn DALARNA. Tjoho vad glad jag blev.I helgen har jag myst med både kopp och te, smakade underbart.



Sedan har jag börjat planera för våren/sommaren. Lite mer pelargoner. Fler av mina har tyvärr somnat in för gott. Det syns iaf inte ett endaste litet liv i de som ser ut som torkade vedpinnar. Så är det, bara o köpa nytt. Rockdala är toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar