Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

torsdag 10 maj 2012

Esters café

Det blir långt mellan blogginläggen, men men...

I lördags jobbade jag då vi hade öppet hus på skolan. Helgen blev därför väldigt kort men jag hann med en hel del. På söndagen var det pelargonhelg på Esters Café i Långserud. Dit ville jag och dit kom jag! ;) Jag har aldrig tidigare besökt stället eftersom det ligger lite åt fel håll. Nu blev det premiär.

När vi kom dit dignade borden av pelargoner både vanliga gamla sorter och nya moderna. Två pelargoner fick följa med hem. Jag råkade även bli medlem i Svenska Pelargonsällskapet. Det rekommenderar jag. Ett par påsar med fröer köpte jag också och det ska bli spännande att odla. En sorts krasse och en sorts nejlikor var innehållet. Fröerna är ryska fröer så de finns inte i varje butik. Kul!

Madame Thibault, en av perlargonerna som fick följa med hem.

Esters Café

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar