Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

söndag 5 februari 2012

Snaaart måndag

... och ny arbetsvecka. Just nu tycker jag att tiden rusar fram, en helg går så fort och mycket ska hinnas med. Under helgen har jag lyckats planetera om många av mina pelargoner. Kylan var alltför bister för att göra något annat i lördags. Det känns riktigt skönt att viss del av omplanteringen är gjord. Fann även tre nya "grenar" på mitt olivträd, alldeles ljust limegröna skott. Underbart att det går mot ljusare tider.

Försökte mig på att fota lite, men varje gång måste jag ringa dottern och fråga om olika inställningar. Blir galen på mig själv att jag inte minns alla knappar. Antar att jag tar för lite kort och det måste jag erkänna, Caroline har fått skött fotandet i flera år. Japp, så är det! Bäst att råda bot på det. ;)


Bjuder på några bilder...

Skärpa saknas..men ni ser de nya grenarna.

Ett pelargonfönster.

Underbara orkidéer som blommat länge.

Fina tulpaner som andas våren.

Åskar Tuss

Zoe, lilamaskad Birma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar