Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

lördag 18 februari 2012

Escadas sommardofter 2012

Jag är kär i Escadas sommardofter! I ungdomens dagar körde jag med parfymer som Opium och Poison. Hugaligen vilka söta dofter. Efter att barnen kom blev jag "allergisk" mot starka och söta dofter, jag klarade helt enkelt inte av att ha något sådant på mig. Blev  bara illamående.

Den dagen jag stegade in på den lilla parfymbutiken i Sunne som då hette; Parfymeriet blev jag fast för Escada och just deras sommardofter. Inget tungt, bara somrigt och fräscht. Undra om det var 1993? Jag tror det. Sedan dess har jag varje år, på vårkanten, inhandlat en tub med body lotion. Den luktar inte alltför starkt, bara lagom.

I år firar Escadas sommardoft 20 års-jubileum och då lanseras tre dofter som tidigare har varit mycket populära. Det står t.o.m limited edition på tuben. Japp, det blev en idag; Sexy graffiti. Här hittar du en webbutik som saluför dem.

Jag har alltså följt doften i 19 år, tror jag!

Bilder från: http://eleven.se/

MIN FAVORIT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar