Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

lördag 20 augusti 2011

Augustikväll

Alltid i augusti pyntar jag med kräfttema. Gustavsbergs kräftljusstakar är ett måste på bordet. Jag har tre, två gamla och en nyare. Den första jag köpte var den höga med kräftan vriden runt ljushållaren. Tror att jag köpte den för mindre än 100 kr.

Jag har även kommit över servetter i två olika storlekar med invävda kräftor. De brukar jag använda som dukar i agustitid. Inte nog med det... på en antikmässa i Mora hittade jag sex kräft-räktallrikar till priset av 150 kr. Det är dock några år sedan. I våras höll jag på att svimma när jag såg tallrikarna på antikmässan i Arvika, de kostade 350 kr styck. Sedan dess överväger jag om mina ska användas eller inte. ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar