Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

onsdag 11 april 2012

Retrotyger - samlare

Ibland inser man saker om sig själv som man föträngt/inte sett. Att jag samlar på en hel del saker vet jag, men inget jag tänker på. Det blir mer påtagligt när man bloggar.:D Mitt samlarmani märks inte så mycket här hemma eftersom det finns många utrymmen i huset att "stoppa" saker. Jag är en samlare av gamla julsaker/påsksaker, pelargoner, gamla ting och retrotyger samt 60-talsklänningar (de bjuder jag på en annan gång.)

När jag plockade iordning mina tyger kom jag på att fota dem så att ni får se vad jag har i gömmorna. Samlare av tyger har också lett till att jag letar gamla mönster från 60-talet så jag kan skapa något av de vackra tygerna.



Det här stycket hittade jag på Röda Korset, mönster och tyg i ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar