Om livet på en gård i Värmland -
inredning, blommor & trädgård, årstider (tokig i jul), loppisfynd, lite mode, en gnutta jobb och lite annat smått o gott.

söndag 4 mars 2012

Vasaloppet 2012

Idag fortsätter traditionen att åka Vasaloppet från soffan och det har jag gjort i många år. I år finns tyvärr inte Sven Plex Pettersson med under loppet. Han är saknad av mig och säkert många fler.

Vasaloppet har funnits med i hela mitt liv. Min faster i Lima hade "vasalöpare" boende hos sig i många år och hela byn är engagerade i Vasaloppet. Skidåkare bor i skolan och och hemma hos familjer och frukost ska serveras tidigt för att åkarna ska komma till start i tid.

Jag har sett Vasaloppet "live" en gång innan barnen kom, närmare sagt 1988. På den tiden bodde jag i Malung. Då såg vi starten och bilade till Smågan, Evertsberg och målet i Mora. Nästa gång jag ser loppet får nog bli målgången i Mora.

Fick se en av mina gamla elever som befinner sig högt upp i listan, 6e plats i Smågan. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar